Lipanj 2020

Švedska

Više mobilnih dizalica multimodalno smo prevezli na gradilište u Švedskoj.
Država:Austrija – Švedska
Mjesto:Luka Enns – Sundsvall
Razdoblje:27. 05. 2020. – 16. 06. 2020.
Nadzornik:Jochen Schmidt

Izazov

Izgradnja vjetroelektrana - pet kranova tvrtke Prangl otišlo je za Švedsku

Tvrtka Prangl pouzdan je partner za poslove vjetroenergije u Švedskoj već nekoliko godina. Zbog izvrsno obavljenih poslova klijenti su naručili i prijevoz dodatnih velikih dizalica, uključujući teleskopsku dizalicu koja ima nosivost 1000 tona i manju koja ima nosivot 500 tona. Osim dviju dizalica na gusjenicama koje imaju nosivost 650 tona i već su se nalazile na licu mjesta, u Švedsku smo morali prevesti još pet teleskopskih dizalica.

Naše rješenje

Multimodalni prijevoz

Navedeni paket dizalica isporučili smo multimodalno, i riječnim transportom i cestovnim prijevozom. Prve smo dijelove plovilima riječnog transporta prevezli iz luke Enns u luku Terneuzen (Nizozemska). Potiskivani sastav s RORO teglenicom bio je dugačak 80 metara, a širok 11,5 metara. U luci Enns RORO teglenica najprije se usidrila mobilnom rampom na mol pristaništa, a zatim smo na nju ukrcali mobilne dizalice. Dodatna oprema na brod utovarena je teleskopskom dizalicom koja teži 250 tona.

Najprije utovar, zatim istovar i nakon toga na ceste

Nakon dolaska u Nizozemsku oprema je prebačena na morski RORO trajekt. Teleskopske dizalice su se s jednog na drugi brod opet kretale vlastitim pogonom. Dodatnu opremu na trajekt smo ukrcali s pomoću platformi na kotačima. Natovaren, trajekt je imao ukupnu težinu od 12.480 tona, dužinu od 153 metra, a bio je širok čak 21,6 metara. U svrhu optimizacije transportnog puta zatražili smo specijalni prijevoz do luke Sundsvall, koji je bio i odobren. Ostatak puta do mjesta korištenja (otprilike 170 km) mobilne smo dizalice vozili na njihov vlastiti pogon.

Usredotočujemo se na niže emisije CO2

Vozila su ukupno bila na putu gotovo tri tjedna, od čega su 17 dana provela na vodi. Osim točnijeg izračuna vremena prijevoza i brige zbog nesigurne statike mosta, za tvrtku Prangl najvažniji su bili ekološki relavantni čimbenici, stoga smo se odlučili koristiti multimodalni način prijevoza. Ako bismo sve elemente vozili cestom, potrošili bismo znatno veće količine dizelskog goriva. A na ovaj smo način postigli znatno niže emisije CO2.

Tvrtka Prangl kao inovativan partner

Ovaj pomno pripremljeni prijevoz velikih dizalica još je jednom pokazao da projekt nije uvijek ono što projekt čini spektakularnim. Ponekad su upravo planiranja ta zbog kojih je tvrtka Prangl tako inovativan partner. Žuti stručnjaci u svakom projektu pokušavaju pronaći optimalno rješenje za kupca.

Rješenja multimodalnog prijevoza cestom i vodom vrlo su dobra u pogledu vremenskih, ekonomskih i, prije svega, okolišnih aspekata.
Jochen SchmidtVoditelj teških i specijalnih prijevoza

Kolačići

Ova internetska stranica koristi kolačiće koji su tehnički potrebni za njezino funkcioniranje. Za prikaz videozapisa potreban nam je i vaš pristanak za funkcionalne kolačiće. Uz vaš pristanak na statističke kolačiće anonimno bilježimo ponašanje korisnika i na taj način optimiziramo prikladnost za korisnike. Za više informacija pogledajte našu politiku privatnosti.