Lipanj 2017

Herrenstein

Tvrtka Prangl postavila je najveću vjetroelektranu koja se trenutačno nalazi u austrijskim Alpama.
Država:Austrija
Mjesto:Rettenegg
Razdoblje:travanj 2017. – lipanj 2017. godine
Nadzornik:Andreas Schneider

Izazov

Studija izvodljivosti za vjetroelektranu Herrenstein

Još u listopadu 2013. godine tvrtki Prangl povjerena je izrada studije izvodljivosti za vjetropark Herrenstein. Tek je ta studija omogućila realizaciju i završetak projekta. Dvije godine kasnije ponovno je provjerena - ovog puta za veće vjetroelektrane. I nova studija, koju je ponovno provela tvrtka Prangl, također je bila pozitivna.

Naše rješenje

Najviša austrijska vjetroelektrana na alpskom području

Postrojenje se nalazi u regiji Hochwechsel, na nadmorskoj visini od otprilike 1400 metara. Šest vjetrenjača s visinom od 94 metra i promjera rotora od 112 metra trenutačno su najveće vjetroturbine postavljene u austrijskim Alpama. Kako bi se osigurao nesmetan radni proces, tvrtka Prangl bila je zadužena za sve logističke zadatke: dostavu svih komponenti, privremeno skladištenje, transport planinskim dijelom i postavljanje dizalica.

Spektakularan pretovar samohodnog modula za teške prijevoze

Cestovni prijevoz čeličnih elemenata koji su težili 62 tone imao je ukupnu dužinu od 55 metara. Na području gorskog sedla Feistritzsattel bila su dva zavoja koja nisu bila prolazna ukupnom duljinom transporta. Stoga su dijelovi stupova morali biti premješteni na samohodni modul za prijevoz teških tereta. Zbog nedostatka prostora prekrcaj je morao biti izveden bez dizalice. Odabrana tehnologija pretovara do sada još nije bila korištena nigdje na svijetu. Samohodni modul za prijevoz teških tereta pomican je daljinskim upravljanjem ispod 1,7 metra visokog slobodno rotirajućeg adaptera za cijevi. Vozilo s adapterom zatim je spušteno, a čelične je elemente spustilo i aktivno preuzelo samohodno vozilo. Slijedio je oko 17 kilometara dug put planinskim cestama.

Stroj za prijevoz lopatica na modularnoj prikolici s pogonom na sve kotače

Prvi je put u Europi obavljen i prijevoz gotovo 55 metara dugih rotorskih lopatica. Ako su prethodni prijevozi lopatica rotora uvijek bili namješteni na samohodno vozilo s daljinskim upravljanjem, ovaj put prijevoz je obavljen prikolicama s modularnim osovinama u kombinaciji s vučnim vozilom s pogonom na sve kotače. Iako je samohodne module za prijevoz teških tereta lakše pomicati, oni su vrlo spori. Pri ruti od 39 kilometara to bi bilo previše sporo, neučinkovito i dolazilo bi do prečestih zaustavljanja prometa. Modulima s osovinama, kojima je dopuštena vožnja cestama, postigli smo brzinu od 30 km/h - i to unatoč ogromnoj duljini vozila, koja je iznosila čak 73 metra.

Velika fleksibilnost kao prednost bez premca

Ukupno smo morali proći 86 električnih odnosno telefonskih vodova, zbog čega lopatice rotora nisu mogle stalno biti namještene pod kutom od 60°. Zbog velike prilagodljivosti i mobilnosti izabrane transportne kombinacije, samo je šest gore navedenih vodova bilo potrebno ukloniti ili premjestiti. Sve ostale vodove uspjeli smo preći na ovaj način. To je također znatno olakšalo cjelokupnu logistiku.

Dodatno potisno vozilo za posebno teške dijelove

Glavni logistički centar postavljen je na nadmorskoj visini od oko 1000 metara. Odande su komponente prevožene na otprilike 8 kilometara udaljeno mjesto postavljanja s usponima i do 16 %. Ti prijevozi obavljeni su samohodnim vozilima s 10 osovina i kamionima s pogonom na sve kotače s niskopodnim poluprikolicama. Kako bi se nosili sa strmim pristupom vjetroelektranama, postojeći transportni spoj teških komponenti dopunjen je dodatnim pogonskim vozilom. Time je proširivanje pristupa smanjeno na minimum.

Postavljanje teleskopskom dizalicom koja teži 500 tona i rešetkastom dizalicom koja teži 600 tona.

Predmontaža vjetrenjača obavljena je teleskopskim dizalicom od 500 tona, a završna montaža dizalicom s rešetkastim stupom od 600 tona. Savršena suradnja višerazinskog tima i kod tako složenog projekta dovela je do optimalnog završetka! Stoga je zahvaljujući iznimnom planiranju i savršenoj suradnji svih sudionika, vjetroelektrana je dovršena tjedan dana prije plana, iako su radovi zbog kasnih snježnih padalina počeli tek dva tjedna kasnije.

Kad planina pozove...
Martin SchusterVozač stroja za prijevoz teških tereta

Kolačići

Ova internetska stranica koristi kolačiće koji su tehnički potrebni za njezino funkcioniranje. Za prikaz videozapisa potreban nam je i vaš pristanak za funkcionalne kolačiće. Uz vaš pristanak na statističke kolačiće anonimno bilježimo ponašanje korisnika i na taj način optimiziramo prikladnost za korisnike. Za više informacija pogledajte našu politiku privatnosti.